Jak rekrutować pracowników?

Jak rekrutować pracowników?
Jak rekrutować pracowników?

Czy szukasz pracownika na pół etatu, czy na cały etat, istnieje wiele sposobów na zatrudnienie i utrzymanie pracowników. Poniżej wymieniono cztery najbardziej skuteczne metody: Opisy stanowisk pracy, Ogłoszenia niejawne, Rozmowa kwalifikacyjna i Media społecznościowe. Chociaż wszystkie te metody mają swoje zalety, nie są najlepszym sposobem na znalezienie odpowiednich ludzi do Twojego zespołu. Jeśli jednak chcesz zaoszczędzić czas i pieniądze, rozważ wdrożenie jednej z tych metod.

Opis stanowiska pracy

Przed złożeniem opisu stanowiska pracy do ogłoszenia o pracę, rozważ kulturę firmy. Mała firma może nie być w stanie konkurować z większymi firmami, jeśli chodzi o wynagrodzenie, więc rozważ znaczenie wyrażenia kultury swojej firmy. Na przykład, jeśli Twoja firma ceni sobie elastyczność w harmonogramie i rozwój osobisty, mów o tym. Inną opcją jest zawarcie konkretnych informacji kontaktowych dla konkretnej osoby, która może być w stanie pomóc.

Twój opis stanowiska powinien zawierać listę obowiązków, zadań i wyników pracy na danym stanowisku. W całym dokumencie powinieneś używać czasowników akcji. Unikaj żargonu, akronimów i niejednoznacznych terminów. Używaj jasnego, prostego języka, aby opisać, na czym polega każda rola. Jeśli stanowisko wymaga wysokiego poziomu umiejętności, wymień je w opisie stanowiska. Nie powinien on wymieniać nazwy stanowiska ani identyfikować osoby je zajmującej z imienia i nazwiska.

Opis stanowiska służy jako prawna definicja stanowiska dla Twojej organizacji i potencjalnych pracowników. Wyjaśnia również obowiązki Twoich pracowników i kto jest ostatecznie odpowiedzialny za te zadania. Stanowi również podstawę do zatrudniania i rozwiązywania umów z pracownikami za niewykonywanie zadań. Możesz go użyć, aby zatrudnić kogoś na konkretne stanowisko i będziesz musiał upewnić się, że ma on odpowiednie kwalifikacje. Ten artykuł dostarczy Ci kilku wskazówek i sztuczek do craftingu opisu pracy, który działa dla Twojej firmy.

Ogłoszenia niejawne

W procesie rekrutacji pracowników, ogłoszenia niejawne mogą zrobić ogromną różnicę. Chociaż ogłoszenia niejawne są notorycznie pełne spamu i nielegalnych postów, nadal mogą być korzystnymi narzędziami dla menedżerów zatrudniających. W większości lokalizacji w USA, trzeba będzie zapłacić opłatę za ogłoszenie o pracę, w zakresie od 5 do 10 dolarów. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele sposobów, aby wykorzystać ogłoszenia niejawne w procesie rekrutacji.

Gazety są skutecznym sposobem na wypełnienie otwartych pozycji, a ogłoszenia niejawne są bezpłatne lub tanie sposoby, aby dotrzeć do swoich idealnych kandydatów. Umieść swoje lokalne ogłoszenie w niedzielę i szukaj wykwalifikowanych kandydatów. Inne zasoby, które mogą być pomocne są kontakty osobiste. Twoi przyjaciele i koledzy mogą szukać nowych wyzwań lub po prostu chcą zmienić lokalizację. Ponadto, należy rozważyć kontakt ze stowarzyszeniami zawodowymi, aby znaleźć wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Newspapers są doskonałym miejscem do umieszczania ofert pracy, ale często osiągają tylko lokalne miasta. Na przykład, reklama w Dallas Morning News osiągnie tylko pobliskie miasta. I to kosztuje dużo, aby umieścić reklamy w trzydziestu do czterdziestu dużych miastach. W przeciwieństwie do tego, ogłoszenie o pracę umieszczone w jednej z głównych wyszukiwarek może dotrzeć do osób w całym kraju, a nawet na całym świecie. Wybierając najlepsze medium dla ogłoszenia o pracę, należy pamiętać o wielkości druku i rodzaju ogłoszeń.

Wywiad

Proces zatrudniania pracowników ma wiele etapów. Pierwszym etapem jest proces składania aplikacji. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci muszą zaprezentować się w sposób profesjonalny. Dobry rozmówca potrafi wydobyć od kandydata bardziej szczegółowe wyjaśnienie wymagań dotyczących pracy. Podczas rozmowy rekruterzy mogą również określić, czy kandydat posiada odpowiednie umiejętności na danym stanowisku. Ponadto dobry rozmówca zwiększa wartość firmy.

Podczas rozmowy kandydat powinien wyrazić swoje zainteresowania i wcześniejsze doświadczenia zawodowe. Zapytaj, czy kiedykolwiek był zaangażowany w któreś z tych działań. Pokaże to prowadzącemu rozmowę, że kandydat jest otwarty i chętny do nauki. Należy również pamiętać, aby zawrzeć informacje o wszelkich zawiadomieniach lub prześwietleniach, które kandydat miał w przeszłości. Oprócz skupienia się na zainteresowaniach kandydata, ankieterzy powinni również zapytać o jego hobby.

Wywiad powinien być również wykorzystany do oceny kompatybilności kandydata z kulturą firmy i stanowiskiem. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest ocena zdolności i osobowości kandydata. Charakter kandydata i etyka pracy powinny być oceniane, jak również, czy będą one graczem zespołowym i dobre dopasowanie kulturowe. Kandydat powinien być również oceniony na wynagrodzenie i pakiety świadczeń. Proces zatrudniania jest kluczowy dla ogólnego sukcesu firmy.

Media społecznościowe

Choć istnieje wiele korzyści z wykorzystania mediów społecznościowych do rekrutacji pracowników, istnieje również wiele wyzwań, które organizacje muszą być świadome. Chociaż media społecznościowe mogą pozwolić na dotarcie do szerokiego grona osób, mogą również stać się platformą dla niezadowolonych pracowników, aby dać upust swoim frustracjom. Jak zauważyła firma Korn Ferry w swoim ostatnim raporcie, ważne jest, aby być wrażliwym na to, co pracownicy myślą o naszej organizacji. Chociaż nie ma sposobu, aby zapobiec pojawieniu się wszystkich negatywnych postów i komentarzy w mediach społecznościowych, korzystanie z rekrutacji społecznościowej może pomóc Twojej organizacji w dotarciu do pasywnych kandydatów i potencjalnych wspaniałych pracowników.

Millenialsi są jednym z pokoleń, które zmienia sposób, w jaki pracodawcy podchodzą do rekrutacji społecznościowej. Według badania przeprowadzonego przez Aberdeen Group, 73 procent millenialsów w grupie wiekowej 18-34 znalazło swoją ostatnią pracę na platformie mediów społecznościowych. W związku z tym dla liderów HR szczególnie ważne jest, aby skierować się do tej grupy wiekowej. Millenialsi spędzają dużą ilość czasu w mediach społecznościowych, a jeśli chcesz do nich dotrzeć, musisz być tam, gdzie oni są.

Przed uruchomieniem strategii rekrutacji w mediach społecznościowych, określ, gdzie twoja grupa docelowa jest online. Twoja konkurencja prawdopodobnie używa mediów społecznościowych do rekrutacji pracowników, a Ty możesz się od nich uczyć. Podobnie, inne firmy używające mediów społecznościowych do rekrutacji mogą robić to nieprawidłowo. Możesz uczyć się na ich błędach i gdzie umieścić swoje wysiłki, aby się wyróżnić. Powinieneś również określić swoją markę pracodawcy i stworzyć obecność w mediach społecznościowych dostosowaną do potrzeb i wartości firmy.

Bonusy

Pracodawcy często używają zachęt pieniężnych, aby przyciągnąć nowe talenty. Te programy motywacyjne mogą zwiększyć produktywność pracowników i ograniczyć problematyczne zachowania. Kluczowe znaczenie ma jednak czas przyznawania premii. Premie powinny być znaczące w porównaniu do aktualnego wynagrodzenia pracownika. Jeśli pracownik zarabia 150 000 dolarów rocznie, otrzymanie premii w wysokości 150 dolarów nie przyciągnie najlepszych talentów. Oto kilka wskazówek, jak zmaksymalizować korzyści płynące z programu premii rekrutacyjnych:

Oferuj korzyści: Rozważ zaoferowanie atutów jako premii rekrutacyjnych. Premia może obejmować samochód służbowy, członkostwo w klubie golfowym lub siłowni, bilety sezonowe, zakwaterowanie, podróże służbowe, opłacanie składek zawodowych i inne. Przy mniejszym budżecie rozważ polisę ubezpieczeniową na życie, 30-dniowy pobyt w hotelu i preferowany parking. Możesz też zaoferować taką samą premię za relokację jak inny pracownik. Ta sama premia może dotyczyć właścicieli domów i najemców z dziećmi.

Clawbacks: Podczas gdy premia za podpisanie może działać w niektórych okolicznościach, firma musi zapewnić, że spełnia pewne warunki, aby uzyskać zwrot z inwestycji. Często te premie wymagają, aby pracownik zwrócił premię, jeśli opuści firmę lub odejdzie w określonym czasie. To gwarantuje, że premia nie zostanie zmarnowana. Zamiast tego, jest to skuteczne narzędzie rekrutacyjne. Najlepszym sposobem wykorzystania premii rekrutacyjnych jest stworzenie planu nagradzania nowych pracowników.

Przyjęcie do pracy

Choć nowi pracownicy mogą być podekscytowani rozpoczęciem pracy, mogą również uznać proces przyjęcia do pracy za zniechęcający. Na przykład, mogą mieć do czynienia z wypełnianiem formularzy podatkowych, które wymagają dużej dbałości o szczegóły. Może też upłynąć kilka miesięcy, zanim nowi pracownicy dostosują się do środowiska i zrozumieją, jak do niego pasują. Dlatego skuteczny proces onboardingu zapewni, że nowi pracownicy mają niezbędne zasoby i narzędzia do wykonywania swojej pracy z powodzeniem.

Skuteczny program onboardingu powinien rozpocząć się zanim jeszcze nowy pracownik przybędzie do firmy. Powinien on obejmować kilka pierwszych miesięcy zatrudnienia i trwać przez pierwszy rok. W trakcie tego procesu firma może ocenić wydajność nowego pracownika i jego dopasowanie do organizacji. Choć onboarding nie musi mieć ustalonego punktu końcowego, zaleca się, aby organizacje wracały do nowo zatrudnionych pracowników po kilku miesiącach. Pozwala to menedżerowi ocenić wydajność nowego pracownika i przeprowadzić z nim szczerą rozmowę. Jeśli w organizacji obowiązuje okres próbny dla nowych pracowników, możliwe jest zbieganie procesu onboardingu z tym okresem.

Nowi pracownicy muszą poznać kulturę firmy. Muszą zostać przedstawieni innym pracownikom. Powinni również zostać uświadomieni o celach i wartościach firmy. Poza tym muszą poznać specyficzny język używany przez organizację i ludzi w niej pracujących. Nowi pracownicy powinni być również przedstawieni przełożonemu i jego współpracownikom. W tym celu należy również zatrudnić mentora, najlepiej kogoś, kto nie jest bezpośrednim przełożonym.

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *